
Trobar una feina no és només aconseguir un salari. Per a moltes persones en situació de vulnerabilitat, significa recuperar l’autoestima, establir una rutina i sentir-se part activa de la societat. L’empresa d’inserció del TEB treballa precisament per fer això possible. Amb un model d’acompanyament personalitzat, ajuda persones amb dificultats per accedir al mercat laboral a construir un projecte de vida estable i autònom.
Empresa d’Inserció del TEB: El cas d’en Rafa
L’empresa d’inserció del TEB treballa per acompanyar persones en situació de vulnerabilitat, perquè a través de la inclusió al món laboral puguin fer realitat els seus projectes de vida. És el cas d’en Rafa.
“Ara veig el meu futur amb esperança, una esperança que abans no tenia. Va haver-hi un temps que em vaig deixar d’estimar”, afirma en una entrevista el Rafa Salcedo, usuari de l’empresa d’Inserció del TEB. I afegeix: “Però gràcies a aquest procés, he pogut centrar-me en la meva vida i el meu treball. Això m’ha ajudat molt.”
L’empresa d’inserció és “un pont entre la vulnerabilitat i l’autonomia laboral”. Ens explica la directora del servei, Lourdes Bombí: “Ajudem a persones que es troben en una situació d’emergència econòmica i social a trobar estabilitat. Els empoderem perquè tornin a sentir-se part de la societat.”
Suport continuat: Acompanyant el camí cap a la inclusió
Cada participant rep el suport de dues tècniques especialitzades que l’ajuden en el seu camí d’inserció laboral. Durant un màxim de tres anys, les persones beneficiàries desenvolupen competències professionals, aprenen a gestionar emocions i es preparen per accedir a un lloc de treball estable en el mercat ordinari.
Aquesta iniciativa està dirigida a col·lectius especialment vulnerables, com joves menors de 30 anys en situació d’atur, persones majors de 45 anys, persones immigrades, dones víctimes de violència de gènere i altres perfils que requereixen un suport especialitzat per a la seva inserció laboral.
▶️ Reprodueix el vídeo en el nostre canal d’instagram per saber més detalls del nostre servei d’inserció. Podràs conèixer la història d’en Rafa, usuari del servei, que conversa amb la Lourdes Bombí, coordinadora de l’empresa d’inserció del TEB.
Ver esta publicación en Instagram